Polska Komisja Akredytacyjna (PKA) jest niezależną instytucją, działającą w ramach polskiego systemu szkolnictwa wyższego na rzecz doskonalenia jakości kształcenia we wszystkich uczelniach publicznych i niepublicznych tworzących ten system, uprawnioną do dokonywania oceny spełniania warunków do prowadzenia kształcenia oraz oceny jego jakości na studiach pierwszego i drugiego stopnia. Wizytacja Polskiej Komisji Akredytacyjnej we wspomnianym zakresie została przeprowadzona w tym roku również w Szkole Głównej Służby Pożarniczej (SGSP), ze szczególnym uwzględnieniem kierunku inżynieria bezpieczeństwa – zarówno na Wydziale Inżynierii Bezpieczeństwa Pożarowego (WIBP), jak i na Wydziale Inżynierii Bezpieczeństwa Cywilnego (WIBC).
Jest nam niezmiernie miło poinformować, że PKA oceniła bardzo dobrze jakość kształcenia na kierunku inżynieria bezpieczeństwa, zarówno na WIBC jak i na WIBP.
Ogólna ocena spełnienia kryteriów oceny programowej WIBC
Kryterium |
Ocena stopnia spełnienia kryterium (Wyróżniająca/ |
Kryterium 1. Koncepcja kształcenia i jej zgodność z misją oraz strategią uczelni |
W pełni |
Kryterium Program kształcenia oraz możliwość osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia | W pełni |
Kryterium 3. Skuteczność wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia | W pełni |
Kryterium 4. Kadra prowadząca proces kształcenia | W pełni |
Kryterium 5. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w procesie kształcenia | W pełni |
Kryterium 6. Umiędzynarodowienie procesu kształcenia | W pełni |
Kryterium 7. Infrastruktura wykorzystywana w procesie kształcenia | W pełni |
Kryterium 8. Opieka nad studentami oraz wsparcie w procesie uczenia się i osiągania efektów kształcenia | W pełni |
Ogólna ocena spełnienia kryteriów oceny programowej WIBP
Kryterium |
Ocena stopnia spełnienia kryterium (Wyróżniająca/ W pełni/ Zadowalająca/ Częściowa / Negatywna) |
Kryterium 1. Koncepcja kształcenia i jej zgodność z misją oraz strategią uczelni |
W pełni |
Kryterium Program kształcenia oraz możliwość osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia | W pełni |
Kryterium 3. Skuteczność wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia | W pełni |
Kryterium 4. Kadra prowadząca proces kształcenia | W pełni |
Kryterium 5. Współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym w procesie kształcenia | W pełni |
Kryterium 6. Umiędzynarodowienie procesu kształcenia | Wyróżniająca |
Kryterium 7. Infrastruktura wykorzystywana w procesie kształcenia | W pełni |
Kryterium 8. Opieka nad studentami oraz wsparcie w procesie uczenia się i osiągania efektów kształcenia | W pełni |
Dziękujemy wszystkim osobom i instytucjom, które angażują się w prace na rzecz rozwoju Szkoły Głównej Służby Pożarniczej.